ورود رییس قوه قضاییه برای اعاده حقوق مردم تهران / پرونده دولت در مورد بودجه مترو به جریان بیافتد
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب در گفت و گو با خبرنگار "تهران سما" افزود: پاسخگویی نمایندگان به مردم تهران در مورد پیگیری حقوق قانونی ایشان سخت شده است.

خباز تصرح کرد: مردم تهران می خواهند مشکل مترو حل شود و وقتی حرفهای ضد و نقیض می شنوند، می پرسند کدام حرف درست است؟ حرف رییس جمهور یا حرف شهردار تهران؟ هر چند شهرداری تهران طی اطلاعیه ای میزان بدهی های دولت را اعلام کرد و مشخص شد سخنان رییس جمهور حقیقت نداشت.

وی افزود: با توجه به ارسال پرونده مطالبات متروی تهران به قوه قضاییه، دستگاه قضایی باید گزارش کمیسیون اصل 90 و شکایت از دولت به خاطر عدم پرداخت حق مردم تهران را مورد رسیدگی قرار دهد تا موضوع مترو بیش از این معطل نشود.
خباز گفت: در خصوص پیگیری روند قضایی پرونده متروی تهران طبق قانون اساسی و قوانین موضوعی کشور وقتی مطلبی در مجلس مطرح شد و ماموریت آن به کمیسیون اصل 90 واگذار گردید، این کمیسیون باید بدون هیچ گونه غرض و حب و بغضی بررسی¬های خود را انجام دهد.

وی اظهار کرد: اگر کمیسیون اصل 90 تخلفی را مشاهده کرد باید در جهت احقاق حق، گزارش آن را به قوه قضاییه بفرستد و دستگاه قضایی هم باید در سریعترین زمان ممکن، این گزارش را مورد رسیدگی قرار داده و نتیجه آن را اعلام نماید.

خباز تصریح کرد: کمیسیون اصل 90 تحقیقات خود را در مورد تخلف های دولت در عدم پرداخت بودجه های حمل و نقل عمومی به پایان رسانده اما چون قدرت برخورد قضایی ندارد، ناگزیر است پرونده را به قوه قضاییه بفرستد و از این پس دستگاه قضایی باید پاسخ¬گوی افکار عمومی باشد.

وی افزود: قوه مجریه ادعایی دارد، شهرداری تهران هم ادعایی و در این میان قوه مقننه نیز نظر خود را از طریق کمیسیون اصل 90 اعلام کرده و اکنون پرونده آماده رسیدگی قضایی شده است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: قوه قضاییه فصل الخطاب امور است و از دستگاه قضایی انتظار  می رود به سرعت و خارج از نوبت این پرونده را مورد رسیدگی قرار داده و به این معضل عمومی پایان دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 26 فروردين 1391برچسب:مترو , قوه قضاييه,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب